Complutense Digitale Samlungen


HAUPTSCHLAGWORT


NEBENSCHLAGWORT


TREFFENLIST


Auftrag:

928 ergebnisse (0.28 sekunden).

Ergebnisseiten: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 >>

  • OAI: open archives initiativeSammeln E-prints Sammeln: Institutionelle E-prints Archiv Complutense






    [Recurso visitado 123 veces]

    Ergebnis:  








    Anteil:
    • Facebook
    • Twitter


  • : desarrollo de un sistema e-learning basado en estándares IMS
    OAI: open archives initiativeSammeln E-prints Sammeln: Institutionelle E-prints Archiv Complutense






    [Recurso visitado 146 veces]

    Ergebnis:  








    Anteil:
    • Facebook
    • Twitter


  • GE: Graphical Editor
    OAI: open archives initiativeSammeln E-prints Sammeln: Institutionelle E-prints Archiv Complutense
    • Autor: Esteban Écija, Miguel;Hernández Rodríguez, Javier;Peña Rubio, Esther
    • Mitarbeiter: Sierra Rodríguez, José Luis
    • Stichwort: Editores gráficos, Tutoriales, Graphical editors, Tutorials, Eclipse technologies, Tecnologías Eclipse
    • Subjekt: Educación; Informática; Informática
    • OAI Identifizierung: oai:www.ucm.es:11273
    • Typ: Trabajo de curso
    • Abteilung: Fac. de Informática - Depto. de Ingeniería de Software e I. A. - Lenguajes y Sistemas Informáticos
    • CDU: 371.694(043.3):004:37(043.3):37:004(043.3):655.418:004(043.3):004:655.418(043.3)
    •  
    • style='list-style-image:none;'>Notes: Proyecto de Sistemas Informáticos (Facultad de Informática, Curso 2009-2010)







    [Recurso visitado 126 veces]

    Ergebnis:  








    Anteil:
    • Facebook
    • Twitter


  • “Learning to research” in a Virtual Learning Environment: a case study on the effectiveness of a socio-constructivist learning design
    OAI: open archives initiativeArt dokument: ponenciaSammeln E-prints Sammeln: Institutionelle E-prints Archiv Complutense
    • Titel der Publikation: Information Systems Development: Towards a Service Provision Society
    • Autor: Fernández-Pampillón Cesteros, Ana;López Alonso, Covadonga;Pita Puértolas, Gustavo;de Miguel García, Elena
    • Abstrakt: Learning is the basis for research and lifelong training. The implementation of virtual environments for developing this competency requires the use of effective learning models. In this study we present an experiment in positive learning from the virtual campus of the Complutense University
    •  
    • of Madrid (UCM). In order to carry it out we have used E-Ling, an e-learning environment that has been developed with an innovative didactic design based on a socio-constructivist learning approach. E-Ling has been used since 2006 to train future teachers and researchers in “learning to research”. Some of the result of this experiment have been statistically analysed in order to compare them with other learning models. From the results obtained results we have concluded that E-Ling is a more productive proposal for developing competences in learning to research.
    • Stichwort: e-learning, Virtual learning environments, Socio-constructivism
    • Subjekt: Educación; Filología; Informática
    • OAI Identifizierung: oai:www.ucm.es:8109
    • Typ: Ponencia o Póster de Seminario, Congreso,etc
    • Redaktionell: Springer-Verlag
    • Abteilung: Fac. de Filología - Depto. de Filología Románica, Filología Eslava y Lingüística General
    • CDU: 378 Enseñanza superior. Universidades y escuelas especiales con estatus universitario:80 Lingüística. Filología.







    [Recurso visitado 120 veces]

    Ergebnis:  








    Anteil:
    • Facebook
    • Twitter


  • ¿Para qué sirve estudiar Teoría de la Comunicación?
    OAI: open archives initiativeArt dokument: artículoSammeln E-prints Sammeln: Institutionelle E-prints Archiv Complutense
    • Titel der Publikation: Contratexto: Revista digital de la Facultad de Comunicación
    • Autor: Martín Serrano, Manuel
    • Abstrakt: Las transformaciones teóricas de la comunicación son antesala de otras reorganizaciones del conocimiento, que afectan a la enseñanza y también a los desempeños profesionales. Manuel Martín Serrano ha estado atento a estas dinámicas de la teoría con las prácticas. En este texto analiza el vínculo entre formación teórica y deontológica. Desde que se ha editado esta conferencia en
    •  
    • versión impresa y digital, está reproducida en numerosos fondos documentales, para estudiantes de ciencias de la comunicación.
    • Stichwort: Ciencias sociales, Teoría, Metodología, Métodos de investigación, Producción social, Reproducción social, Valor Innovación, Globalización, Organización social, Acción social, Conflictos sociales, Cambio social, Cambios sociohistóricos, Utopía, Utopías, Consenso, Conflicto social, Análisis de los comportamientos, Comportamientos ejecutivos, Comportamientos comunicativos, Comportamientos expresivos, Implicación con otros, Implicaciones con otros, Representación social, Representaciones sociales, Representación del mundo, Visión del mundo, Valores sociales, Ética, Cultura, Socialización, Enculturización, Transculturización, Postmodernidad, Posmoderno, Mediación, Mediaciones, Mediador, Mediadores, Mediación social, Mediaciones sociales, Mediación de la comunicación, Comunicación y mediación, Teoría de la mediación, Análisis de las mediaciones, Mediaciones e intervenciones, Comunicación, Teoría de la comunicación, Estudios de comunicación, Humanización, Comunicación social, Comunicación de masas, Comunicación informativa, Comunicación colectiva, Contracomunicación, Comunicación icónica, Comunicación audiovisual, Mensaje, Mensajes, Emisor, Receptor, Audiencias, Públicos, Referente, Televisión, Virtualización, Digital, Comunicación digital, Redes, Redes digitales, Internet, Instrumentos de comunicación, Producción de conocimiento, Información, Significación, Narraciones, Estructuras narrativas, Relatos, Gesta, Parábolas, Códigos sociales, Determinismo, Finalización, Procesos sociales, Martín Serrano, Manuel Martín Serrano
    • Subjekt: Ciencias de la Información; Ciencias de la Información; Ciencias de la Información; Ciencias de la Información; Ciencias de la Información; Ciencias de la Información; Ciencias de la Información; Ciencias de la Información; Ciencias de la Información; Ciencias de la Información; Ciencias de la Información; Ciencias de la Información; Economía; Educación; Educación; Educación; Educación; Educación; Educación; Educación; Filosofía; Filosofía; Filosofía; Filosofía; Informática; Política; Política; Política; Psicología; Psicología; Psicología; Psicología; Psicología; Sociología; Sociología; Sociología; Sociología; Sociología; Sociología
    • OAI Identifizierung: oai:www.ucm.es:13145
    • Typ: Artículo
    • Redaktionell: Facultad de Comunicación, Universidad de Lima
    • Abteilung: Fac. de CC. de la Información - Sección Deptal. de Sociología IV (Métodos de la Investigación y Teoría de la Comunicación)
    • CDU: 316.77
    • Notes: En E-Prints se tiene acceso a una selección de la obra original de Manuel Martín Serrano (véase: “Publicaciones de Manuel Martín Serrano disponibles en E-Prints. Selección sistematizada”) (http://eprints.ucm.es/11107/). Este depósito forma parte de los textos SOBRE LA COMUNICACIÓN y, en concreto, pertenece al Reading TEORÍA DE LA COMUNICACIÓN: LA TEORÍA. En el propio documento se especifica qué otros trabajos del autor se han seleccionado dentro de este Reading.







    [Recurso visitado 272 veces]

    Ergebnis:  








    Anteil:
    • Facebook
    • Twitter


  • ¿Un Videojuego en la Biblioteca?
    OAI: open archives initiativeSammeln E-prints Sammeln: Institutionelle E-prints Archiv Complutense
    • Autor: Henche Grande, Laura
    • Mitarbeiter: Moreno-Ger, Pablo
    • Abstrakt: En este artículo vamos a ver la trayectoria que ha seguido en los últimos años la biblioteca, con un acercamiento progresivo a sus usuarios acentuado en el último año. Y siguiendo esta línea nuestra intención es proponer nuevas ideas que lleguen al sector más alejado dentro de la comunidad universitaria, los estudiantes. Nuestra propuesta se centra en la creación de un videojuego que enseñe cuales son los recursos disponibles en la
    •  
    • biblioteca y el uso que pueden darles para sus estudios. Para ello además analizamos el caso cercano de la universidad Carlos III en Second Life, con la intención de ver cómo fue su experiencia.
    • Stichwort: Videojuegos, Bibliotecas, e-adventure
    • Subjekt: Informática
    • OAI Identifizierung: oai:www.ucm.es:11838
    • Typ: Trabajo de curso
    • Abteilung: Fac. de Informática - Depto. de Ingeniería de Software e I. A. - Lenguajes y Sistemas Informáticos
    • CDU: 004.4
    • Notes: Trabajo de curso para la asignatura E-learnig del Master en Investigación en Informática







    1 puntos de 52 puntos de 53 puntos de 54 puntos de 55 puntos de 5 1 Abstimmung. [Recurso visitado 388 veces]

    Ergebnis:  








    Anteil:
    • Facebook
    • Twitter


  • A class of aggregation functions encompassing two-dimensional OWA operators
    OAI: open archives initiativeArt dokument: artículoSammeln E-prints Sammeln: Institutionelle E-prints Archiv Complutense
    • Titel der Publikation: Information Sciences
    • Autor: Bustince, H.;Calvo, T.;De Baets, B.;Fodor, J.;Mesiar, R.;Montero , Javier;Paternain, D.;Pradera, A.
    • Abstrakt: In this paper we prove that, under suitable conditions, Atanassov’s Ka operators, which act on intervals, provide the same numerical results as OWA operators of dimension two. On one hand, this allows us to recover OWA operators from Ka operators. On the other hand, by analyzing the properties of Atanassov’s operators, we can generalize
    •  
    • them. In this way, we introduce a class of aggregation functions – the generalized Atanassov operators – that,in particular, include two-dimensional OWA operators. We investigate under which conditions these generalized Atanassov operators satisfy some properties usually required for aggregation functions, such as bisymmetry, strictness, monotonicity, etc. We also show that if we apply these aggregation functions to interval-valued fuzzy sets, we obtain an ordered family of fuzzy sets.
    • Stichwort: OWA operators; interval-valued fuzzy sets; Ka operators;generalized Ka operators; dispersion
    • Subjekt: Informática
    • OAI Identifizierung: oai:www.ucm.es:16002
    • Typ: Artículo
    • Redaktionell: Elsevier Science Inc
    • Abteilung: Fac. de CC. Matemáticas - Depto. de Estadística e Investigación Operativa
    • ISSN: 0020-0255
    • CDU: 004.8







    [Recurso visitado 81 veces]

    Ergebnis:  








    Anteil:
    • Facebook
    • Twitter


  • A coloring fuzzy graph approach for image classification.
    OAI: open archives initiativeArt dokument: artículoSammeln E-prints Sammeln: Institutionelle E-prints Archiv Complutense
    • Titel der Publikation: Information Sciences
    • Autor: Gomez, D.;Montero de Juan, Francisco Javier;Yañez Gestoso, Javier
    • Abstrakt: One of the main problems in practice is the difficulty in dealing with membership functions. Many decision makers ask for a graphical representation to help them to visualize results. In this paper, we point out that some useful tools for fuzzy classification can be derived from fuzzy coloring procedures. In particular, we bring here a crisp grey coloring algorithm based upon
    •  
    • a sequential application of a basic black and white binary coloring procedure, already introduced in a previous paper [D. Gomez, J. Montero, J. Yañez, C. Poidomani, A graph coloring algorithm approach for image segmentation, Omega, in press]. In this article, the image is conceived as a fuzzy graph defined on the set of pixels where fuzzy edges represent the distance between pixels. In this way,we can obtain a more flexible hierarchical structure of colors, which in turn should give useful hints about those classes with unclear boundaries.
    • Stichwort: Image classification; Decision making processes; Coloring problem
    • Subjekt: Informática
    • OAI Identifizierung: oai:www.ucm.es:16677
    • Typ: Artículo
    • Redaktionell: Elsevier Science Inc
    • Abteilung: Fac. de CC. Matemáticas - Depto. de Estadística e Investigación Operativa
    • ISSN: 0020-0255
    • CDU: 004.8







    [Recurso visitado 100 veces]

    Ergebnis:  








    Anteil:
    • Facebook
    • Twitter


  • A Computational Definition of Aggregation Rules.
    OAI: open archives initiativeArt dokument: sección de libroSammeln E-prints Sammeln: Institutionelle E-prints Archiv Complutense
    • Autor: Gómez, D.;López, V.;Montero de Juan, Francisco Javier;Tinguaro Rodríguez, Juan;Vitoriano Villanueva, Begoña
    • Abstrakt: The currently-in-use definition of aggregation function is analyzed in this paper, noting that the introduced variability in the dimension of information does not avoid some obvious dysfunctions. In particular, a potential abuse of the mathematical formalism underlies such a definition, which could lead to solve a complex concept by means of a formal mathematical expression.
    •  
    • In this paper we propose an alternative definition making emphasis on the practical implementation of aggregation functions, taking into account the objectives and limitations observed in the application of aggregation functions within the fuzzy context.
    • Stichwort: Computer Science; Artificial Intelligence; Engineering; Electrical & Electronic
    • Subjekt: Informática
    • OAI Identifizierung: oai:www.ucm.es:16054
    • Typ: Sección de libro
    • Redaktionell: IEEE
    • Abteilung: Fac. de CC. Matemáticas - Depto. de Estadística e Investigación Operativa
    • ISBN: 978-1-4244-6919-2
    • CDU: 004.8







    [Recurso visitado 74 veces]

    Ergebnis:  








    Anteil:
    • Facebook
    • Twitter


  • A computational model for automated extraction of structural schemas from simple narrative plots
    OAI: open archives initiativeArt dokument: tesisSammeln E-prints Sammeln: Institutionelle E-prints Archiv Complutense
    • Autor: León Aznar, Carlos
    • : Gervás Gómez-Navarro, Pablo
    • Abstrakt: Building computational systems capable of creating and interpreting narrative content has been an objective of Artificial Intelligence since its beginnings. Its development, however, has been blocked by what is commonly known as the knowledge acquisition bottleneck, which does not permit story processing in the large. In this dissertation, a computational system that tries to take one step forward in the target of making it possible
    •  
    • to process narrative content on a larger scale is presented. Two stages of research towards this goal are detailed. A semantic approach to narrative processing not yielding satisfying results is first explained. Then, a different system modelling a focus shifting towards a structural management that provided better results is shown. The current state of the art is studied in detail. Empirical validation has been carried out to prove to the possible extent the proposed hypothesis (the plausibility of structural processing for narrative content). Discussion about the most important aspects and design decisions is also included, and possible future lines of investigation are also exposed.
    • Stichwort: Computational Narrative
    • Subjekt: Informática
    • OAI Identifizierung: oai:www.ucm.es:12087
    • Typ: Tesis
    • Redaktionell: Universidad Complutense de Madrid, Servicio de Publicaciones
    • Abteilung: Fac. de Informática - Depto. de Ingeniería de Software e I. A. - Lenguajes y Sistemas Informáticos
    • ISBN: 978-84-694-2084-3
    • CDU: 004.43(043.2)
    • Notes: Tesis de la Universidad Complutense de Madrid, Facultad de Informática, Departamento de Ingeniería de Software e Inteligencia Artificial - Lenguajes y Sistemas Informáticos, leída el 18-11-2010







    [Recurso visitado 113 veces]

    Ergebnis:  








    Anteil:
    • Facebook
    • Twitter




Ergebnisseiten: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 >>
LISTE DRUCKEN

FILTROS:

     SAMMLUNGEN


     RESSOURCEN


MENÜ


WIR EMPFEHLEN